تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

هشدار امیکرونی به مردم| علائم امیکرون را بشناسید

یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه داروهایی که برای درمان زودرس کرونا استفاده می‌شود باید در ۵ روز اول برای بیمار تجویز شود، گفت: شروع به هنگام درمان دارویی تأثیر خوبی در کنترل بیماری و جلوگیری از بدحال شدن بیمار دارد.
کد خبر: ۳۷۵۵۶

هشدار امیکرونی به مردم| علائم امیکرون را بشناسید

سعیده جهانبانی، با اشاره به اینکه اکنون واریانت امیکرون در دنیا در حال جایگزین شدن با واریانت دلتا است، گفت: قدرت انتشار امیکرون بسیار بیشتر از سایر واریانت‌های کووید است، اما خوشبختانه شدت بیماری‌زایی امیکرون کمتر است و به نظر می‌رسد جایگزین شدن امیکرون با دلتا خبر خوبی باشد، چون کمتر بیماران را به سمت بدحال شدن و بستری می‌برد و ریه بیماران را کمتر درگیر می‌کند.

علائم سرماخوردگی و احتمال ابتلا به اومیکرون


این پزشک متخصص داخلی با بیان اینکه افرادی که به امیکرون مبتلا می‌شوند بیشتر علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد دارند، گفت: اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی شد باید احتمال زیاد بدهد که به اُمیکرون مبتلا شده است. در این شرایط بیمار باید سعی کند ۵ روز قرنطینه را رعایت کند و بعد از آن تا ۵ روز، در صورتی که علائم بیماری بهبود یافته و علائمی ندارد، در ارتباط با خانواده و اطرافیان حتماً ماسک داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نشانه‌هایی مثل تب، سرفه، از دست دادن حس بویایی و چشایی در واریانت امیکرون کمتر دیده می‌شود ، گفت: اگر بیمار دچار تب و سرفه‌های طولانی شود و یا حس بویایی و چشایی خود را از دست دهد در این صورت توصیه می‌کنیم تست پی سی آر دهد، در غیر این صورت به‌عنوان یک بیمار سرماخوردگی در نظر می‌گیریم، درعین‌حال که باید قرنطینه نسبت به سایر افراد را به‌طورجدی رعایت کند.

جهانبانی با بیان اینکه تشخیص قطعی امیکرون از طریق تست پی سی آر است، افزود: متأسفانه پی سی آرهایی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد حساسیت بالایی برای تشخیص اومیکرون ندارد و امیدواریم مسئولان رپید تست‌هایی را که حساسیت بالایی برای تشخیص امیکرون دارند به تعداد زیاد تأمین کنند تا با اطمینان بالایی بتوانیم بیماری را تشخیص دهیم و کسانی که تست مثبت دارند در رعایت قرنطینه دقت بیشتری کنند .

وی تأکید کرد: با وجود اینکه تست‌های فعلی حساسیت بالایی ندارد، کسانی که اکنون دچار علائم سرماخوردگی می‌شوند، حتی اگر نتیجه تست منفی باشد، باید حدود ۵ روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز